بهترین روشها برای متقاعد سازی دیگران

بهترین روشها برای متقاعد سازی دیگران
سلام دوستان عزیز و همراهان همیشگی در این مقاله می خواهیم در باره متقاعد سازی صحبت کنیم و این که چطور طرف مقابل خود را متقاعد کنم.
متقاعد سازی چیه؟
متقاعد سازی وسیله ای برای اغوای افراد نیست بلکه به دست آوردن رضایت فرد مقابل با استدلال و بدون هیچ گونه فشار و تنشی است.
افراد متقاعد کننده بقیه را برای رسیدن به اهداف خودشان راهنمایی میکنند،زمانی که می خواهید یکی از دوستان یا نزدیکانتان را متقاعد کنید کاری برای شما انجام دهند به این نتیجه میرسید که این مهارت برای رسیدن به اهداف تان به شما کمک شایانی می کند.
استیو جابز در یک سخنرانی گفت که افراد صد در صد احساساتی فکر می کنند و بعد آن را توجیه می کنند.
برای اینکار از ۳ راه می توانیم به اهدافمان برسیم:
۱.مجبور کردن و اعمال فشار،فرد تمایلی به انجام کار ندارد.
۲. گفتگو برای رسیدن به خواسته هایمان،که نیاز به مهارت دارد و نتیجه دادن آن زمان میبرد.
۳. متقاعد سازی
برای داشتن تفکر احساسی می توانیم با آنها ارتباط دوستی برقرار کنیم،از این راه راحت تر می توان با او ارتباط برقرار کرد و وجه مشترک بین خود و فرد مقابل را پیدا کرد،پس باید قبل از صحبت و گفتگو یک شناخت کلی از فرد مقابل داشته باشیم.
باید گفت همه افراد را نمی توان با یک روش متقاعد کرد گاهی این کار زمان بر است.
ما باید با افراد اطرافمان ارتباط خوبی داشته باشیم حتی اگر آنها مورد تایید ما نباشند و طبق تخمین متخصصان ۱۵ درصد موفقیت مالی به تجربه ارتباط دارد و ۸۵ درصد ناشی از مهارت های ارتباطی با اطرافیان و جلب نظر و اعتماد آنها است.
متقاعد سازی یعنی فرد کاری که طبق نظر ماست را با اراده و خواست خودش انجام دهد و در دراز مدت روی تصمیم خود بماند.
قدم اول، داشتن ارتباط چشمی
لبخند زدن و نگاه مستقیم به چشم افراد برای برقراری ارتباط بسیار موثر است این یک راه سریع برای همراه کردن فرد مقابل است.
قدم دوم،همانندسازی
از لحاظ بیانی و غیرکلامی شبیه همدیگر شویم یعنی اینکه کلام ما شبیه طرف مقابل شود و در تن صدا و سرعت حرف زدن با او هماهنگ باشیم، حتی اگر از این روش برای زبان بدن هم استفاده شود اثر بیشتری دارد و اگر کسی مثل ما لباس بپوشد و حرف بزند ماهم احساس راحتی بیشتری با او داریم.
قدم سوم،مقایسه کردن
مغز انسان مداوم در حال مقایسه است و به صورت ناخودآگاه موضوع راحتتر و آشناتر را برمی گزیند.
قدم چهارم،درخواست های بزرگتر به دنبال درخواست های کوچک
اول باید درخواست های کوچک را بیان کرد و در ادامه درخواست های بزرگتر را پیشنهاد داد،مثلاً یکی از آشنایان از شما میخواهد کودک او را یک ساعت نگه دارید و بعد از اینکه قبول کردید دفعه بعد از شما میخواهد یک روز کامل از او نگهداری کنید پذیرش درخواست اولیه موجب آن می شود که برای بار دوم نتوانید نه بگویید و این تعهد ایجاد می کند.
قدم پنجم،اصل سه بار تکرار
طبق این اصل اگر حرفی را سه بار تکرار کنید خیلی موثر تر است و بیشتر در ذهن مخاطب می ماند.
نتیجه
کلیدی ترین اصل در متقاعدسازی درگیر کردن احساس طرف مقابل است، گام بعد برشمردن دلایل عقلانی و منطقی که میتواند دربرگیرنده سند و مدرک باشد، سوم عرف است، چیزی که مورد قبول اکثریت مردم باشد.
در کانال ایتا هنر فن بیان عضو شوید تا با آخرین آموزش های ما همراه شوید.
ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید
دوستتون دارم
دیدگاهتان را بنویسید