سبد خرید 0

مصاحبه فرهنگیان و فن بیان 

یکی از جنبه های مهم در ارزیابی برای استخدام معلمان و فرهنگیان، مصاحبه فرهنگیان و فن بیان است. این نوع مصاحبه قطعا مهارت های فردی و اجتماعی افراد را مورد بررسی قرار میدهد، از جمله توانایی فن بیان که میتواند به موفقیت شما در این مصاحبه کمک کند. در ادامه قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره مصاحبه فرهنگیان و فن بیان به شما ارائه دهیم و شما را با بخش های مختلف آن آشنا کنیم.

موارد مهم در مصاحبه فرهنگیان

فن بیان در مصاحبه فرهنگیان

باید بگوییم که یکی از اصلی ترین تخصص ها و مهارت ها در هر مصاحبه ای از جمله مصاحبه فرهنگیان فن بیان است. 

قطعا این مهارت به شما کمک می کند به طور دقیق و موثر با مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید و توانایی های خود را به بهترین نحو نشان دهید. فن بیان قوی به شما کمک خواهد کرد که به صورت جذاب و قانع کننده پیام های خود را به طرف مقابل انتقال دهید. 

باید توجه داشته باشید که در مصاحبه فرهنگیان تجربیات و افکار خود را سازماندهی کنید تا بتوانید ایده های خود را منطقی به طرف مقابل انتقال دهید. در مصاحبه کاری از لحن های مختلف استفاده کنید و احساسات خود را تا حدی کنترل کنید. این عمل باعث می شود توجه مصاحبه کننده را جلب کنید. 

یکی از بخش هایی که می تواند به شما در مصاحبه از نظر فن بیان کمک کند گوش دادن دقیق به صحبت های مصاحبه کننده است پس قبل از هر پاسخی کمی فکر کنید.

فن بیان در مصاحبه

آمادگی برای مصاحبه فرهنگیان و فن بیان

به طور قطع داشتن آمادگی قبلی از اصلی ترین عوامل موفقیت در مصاحبه فرهنگیان است. این آمادگی به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در مصاحبه حضور پیدا کنید و توانایی های خود را بهتر ارائه دهید.

باید بدانید که اکثر سوالات علمی، عقیدتی و سیاسی می باشند. در کنار این سوالات معاینه سلامتی جسمی و روان افراد هم مورد برسی قرار می گیرد. همچنین باید با قوانین و مقررات آموزشی آشنایی داشته باشید. این آشنایی می تواند شامل برنامه های درسی، سیاست های آموزشی و حقوق و وظایف معلمان باشد. 

در ادامه به نکات مهمی که باید قبل از مصاحبه در نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد :

آمادگی داشتن برای تدریس کردن 

احتمال این وجود دارد که در مصاحبه فرهنگیان از شما خواسته شود تا تدریس انجام دهید پس باید آمادگی این چالش را داشته باشید و یک درس را انتخاب کنید و روش های تدریس را آماده داشته باشید.

برنامه ریزی درسی یکی از اصلی ترین ابعاد نظام آموزش و پرورش ابتدایی است . فردی که قرار است تدریس کند باید مشخص کند که قرار است چه فعالیتی انجام دهد و چگونه می خواهد کلاس درس را شروع کند و چگونه می خواهد در کلاس درس انگیزه ایجاد کند و این انگیزه را به تمامی افراد حاضر در کلاس انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اصول سخنوری و فن بیان قوی

سوالات آنلاین مصاحبه فرهنگیان

سوالات جدید مصاحبه فرهنگیان

در طی سال های گذشته تجربه مصاحبه فرهنگیان برای داوطلبان کاملا متفاوت بوده و روند سوالات مصاحبه تخصصی فرهنگیان تغییرات اساسی داشته است. در ادامه به بررسی برخی از این تغییرات می پردازیم.

مصاحبه آنلاین

یکی از تغییرات اساسی مصاحبه فرهنگیان و فن بیان، جایگزینی آزمون رایانه ای با مصاحبه تخصصی است.

این آزمون به این صورت برگزار می شود که شما با مراجعه به پژوهش سرای دانشگاه فرهنگیان و با داشتن نام کاربری و شماره تلفن و رمز عبور در آزمون شرکت می کنید. این آزمون برگرفته از سوالات تستی و تشریحی بوده و جالب است بدانید که این آزمون برای هر داوطلب کاملا متفاوت است.

سوالات آزمون روانشناسی و تحلیلی است که داوطلبان با سیستم و به صورت آنلاین به آنها پاسخ میدهند. باید بدانید که تعدادی از سوالات تستی است و باید با بله و خیر جواب دهید. اگر در آزمون با سوال و ابهامی مواجه شدید، میتوانید از مصاحبه گیرندگان راهنمایی بگیرید.

اضافه شدن بازی گروهی به مصاحبه 

در این بازی گروهی مصاحبه شما باید سعی کنید خلاقیت به خرج دهید چرا که باید با وسایلی که از قبل مشخص شده است اجسامی خلق کنید و با آن ها یک بازی جدید بسازید.

خلاق بودن به شما در این قسمت از مصاحبه کمک می کند و امتیاز این چالش را به دست می آورید. البته باید به بعضی از وسایل مسلط باشید. باید بدانید که قبل از شروع این بازی حتما مصاحبه گیرندگان این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که فکر کنید و راه حلی برای این بازی به دست آورید.

این فرصت خوبی است که شما با وسایل آشنا شوید و در فکر این باشید که با این وسایل یک بازی جدید خلق کنید . هدف از این بازی گروهی این است که خلاقیت و توانایی شما در ساخت یک وسیله را مورد ارزیابی قرار دهند. مدت زمان این بازی 45 دقیقه است و شما 15 دقیقه قبل از بازی زمان برای فکر کردن دارید.

بحث گروهی در مصاحبه فرهنگیان و فن بیان

یکی دیگر از تغییرات جدید در مصاحبه فرهنگیان بحث گروهی است. به این صورت که موضوعی برای یک گروه 4 نفره در نظر گرفته می شود سپس چند دقیقه زمان دارید تا این موضوع و مبحث را بخوانید و راجع به آن فکر کنید.

سپس شما باید با گروه 4 نفره خود بحث کنید، امتیاز این مرحله به این شکل است که هرکس قدرت و توانایی قانع کردن بیشتری داشته باشد قطعا امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد پس باید توانایی مشورت گروهی داشته باشید و بتوانید اعضای گروه خود را قانع کنید. 

این یک بحث هدفمند است. افراد باید نظرات اعضای گروه خود را ارزیابی کنند و نظرات و انتقادهایی را ارائه دهند. در این مرحله شما باید بتوانید صحبت های دیگران را به چالش بکشید و و این فرصت را پیدا کنید تا بتوانید دیدگاه خود را اثبات کنید. یکی از مباحث مورد ارزیابی توانایی شما در کنترل مدیریت بحث است.

برای موفقیت در این مرحله باید با اعتماد به نفس چالش را شروع کنید و نهایت احترام به بیانات دیگران را داشته باشید.

به این متن چه امتیازی می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://mjrajaei.ir/?p=13887

ارتباط با هنر فن بیان