سبد خرید 0

افزایش اعتماد به نفس | 5 راهکار کارساز

راهکار های افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس: با ایمان به توانایی‌های خود، هر چالشی را به یک فرصت تبدیل کنید.

اعتماد به نفس به حس و اعتمادی که ما نسبت به توانایی ها، استعداد ها، عملکرد خود داریم و نیز قضاوتی که نسبت به خود می کنیم. گفته می شود. اعتماد به نفس یکی از فاکتور مهم در سلامت جسمی و روانی افراد به شمار می رود. به گونه ای که یکی از معیار های سنجش تمام ابعاد سلامتی افراد، اعتماد به نفس است.

بنابراین می توانیم بگوییم که اعتماد به نفس بر تمامی جنبه های زندگی ما اعم از شغلی، ورزشی، زناشوئی، اجتماعی و… تاثیر می گذارد، پس مهم است کهار فرد یک سطح مطلوب از اعتماد به نفس را داشته باشد.

راهکار های و روش های زیادی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد که ما در این مقاله چند راهکار مفید و موثر را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوست داری اعتماد به نفست زیاد بشه ؟ پس تا آخر این مقاله با من همراه باش.!

اعتماد به نفس هم مثل خیلی از ویژگی های دیگه قابل تقویت یا ضعیف شدن هست.

امروز سه تا راهکار طلایی بهتون یاد میدم که به کمک آن ها بتونید اعتماد به نفستون رو بالا ببرید

۱_ از زبان بدنت به درستی استفاده کن

زبان بدن هر کسی به درستی نشون میده که اون فرد چقدر به خودش مطمئنه و چقدر از خودش راضیه ، بعضی ها وقتی بهشون نگاه می کنی از حالت بدنشون مشخصه که خودشون هم از خودشون راضی نیستند و خودشون هم به خودشون اعتماد ندارند

بنابراین: سرتو بالا بگیر و با اطمینان کاری که بلدی و مهارتش رو داری قاطعانه بگو که من ازش از پسش بر میام ویا این کار رو به من بسپارید و خیالشون رو از بابت این کار راحت کن اینطوری طرف مقابل هم به راحتی به شما اطمینان میکنه.!

۲_ درست لباس بپوشید

وقتی ظاهر تون خوب باشه خودتون هم احساس بهتری پیدا می کنید ، همیشه سعی کنید ظاهرتون آراسته باشه ! لباس تمیز و مرتب بپوشید که مناسب اون جایگاهی باشه که میخواین اونجا صحبت کنید یه نکته طلایی در مورد لباس و اعتماد بنفس بهتون میگم که واقعا تاثیر داره اونم اینکه کفش خوبی بپوشید سعی کنید کفشتون تمیز ، براق و در عین حال راحت باشه چون کفش شما واقعا تاثیر گذاره توی بالا بردن اعتماد به نفس شما چون باعث میشه ناخودآگاه حس خوبی داشته باشید

۳_ مثبت فکر کنید تا بتونید مثبت هم عمل کنید

انرژی مثبت باعث مشکل همیشه کاراتون به شکل مناسب انجام بشه یعنی لبخند بزنید بانشاط باشید و با افراد انرژی مثبت معاشرت کنید تو خودتون هم سطح انرژی تون بره بالا و موفقیت های روزانه و هفتگی تون رو یادداشت کنید شکرگذاری و یادآوری موفقیت ها باعث افزایش اعتماد بنفس شما میشه اگه تو هم از این تکنیک ها استفاده کردی حتما تو قسمت نظرات سایت برام بنویس ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید.

افزایش اعتماد بنفس

4_ ورزش کنید

ورزش کردن و رسیدگی به جسم و تناسب اندام یکی از راهکار ها بسیار تاثیرگذار در افزایش اعتماد به نفس به شمار می رود.

ورزش کردن باعث افزایش آرامش ذهنی، اعتماد به نفس، سلامت جسم و روان و… می شود. پیشنهاد می شود روزانه حداقل 20 دقیقه ورزش‌ کنید.

5_ خواب کافی داشتن

خواب شبانه حداقل 7 تا 8 ساعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

تحقیقات نشان داده است که خواب باکیفیت تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس می گذارد.

ویژگی های افراد با اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس خوب و بالایی دارند هیچگاه خود را دست کم نمی‌گیرند و همیشه توانایی ها و استعداد های خود را باور دارند. این اشخاص می دانند که با تلاش و کوشش می توانند به خواسته های خود دست یابند. این افراد همیشه خود را تشویق می کنند و هیچگاه موانع نمی توانند جلوی آن ها را بگیرند. اشخاص با اعتماد به نفس به خود اجازه تجریه و اشتباه می دهند و هیچگاه خود را بخاطر شکست ها سرزنش نمی کنند.

دیگر ویژگی این اشخاص این است که آن ها به دنبال خود نمایی و تایید از سوی دیگران نیستند.

معایب اعتماد به نفس پایین

از آنجایی که اعتماد به نفس جنبه های زیادی از زندگی را دربرمی گیرد، نبود آن می تواند معایب بسیار زیادی دارد. از جمله معایب عدم اعتماد به نفس می توان به افسردگی، بیماری های روانی، فرسودگی ذهنی، عدم دست یابی به موفقیت های بزرگ، باور نداشتن خود، روابط کاری و اجتماعی و… ضعیف و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

ریشه عدم اعتماد به نفس کجاست

عدم داشتن اعتماد به نفس به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از دلایل اعتماد به نفس پایین تصورات ذهنی غلطی است که یک فرد می تواند از خود داشته باشد. این تصورات ذهنی غلط می تواند به دلیل بزرگ شدن در محیط های انتقادی، دائما مورد قضاوت قرار گرفته شدن، توقع بیش از حد والدین و اطرافیان از شخص و… باشد.

توقع بیش از حد والدین از کودکان موجب می شود که آن ها گمان کنند برای هیچ کاری کافی نیستند و همیشه ترس از ترد شدن از سوی دیگران دارند. برای مثال فرزندان این افراد در دوران تحصیل همیشه به دنبال نمره 20 هستند چرا که اگر نمره پایین تری بگیرند، موجب ناراحتی والدین خواهند شد.

 

در کانال ایتا هنر فن بیان عضو شوید تا با آخرین آموزش های ما همراه شوید.

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید

دوستتون دارم

محمد جواد رجایی

به این متن چه امتیازی می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://mjrajaei.ir/?p=9051

ارتباط با هنر فن بیان