سبد خرید 0

راهکارهای افزایش اعتماد بنفس در زنان

راهکارهای افزایش اعتماد بنفس در زنان

 

اعتماد به نفس در زنان باعث می‌شود ک همه آنها به توانایی ها و مهارت های خود پی ببرند و در زندگی و جامعه تاثیرات مثبت بگذارند و از زندگی لذت بیشتری ببرند

برای افزایش اعتماد به نفس در زنان می توان از راهکارهای موثر استفاده نمود

اگر احساس می کنید که اعتماد به نفس ندارید می‌توانید با تغییر سبک زندگی و تغییر عادت‌های اشتباه اعتماد به نفس خود را تقویت کنید در این مقاله قصد داریم درباره راهکارهای موثر برای افزایش اعتماد به نفس با شما دوستان گفتگو کنیم.

 

 اهمیت افزایش اعتماد بنفس در زنان و راهکارهای آن

برای افزایش اعتماد به نفس باید یکسری عادت های جدید و مفید را به عادت های خود اضافه کنید این راهکارها در عین سادگی بسیار تاثیرگذارند اگر اعتماد به نفس بالایی داشته باشید می توانید روی دیگران تاثیر بگذارید ، احساس رضایت و شایستگی دارید که یکی از مهمترین نیازهای شماست ومی توانید با استفاده از راهکارهای افزایش اعتماد به نفس آن را به دست آورید.

برای رسیدن به اعتماد به نفس نیاز به دوفاکتور اصلی خودشناسی و خواستن دارید

در قدم اول باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و سپس در جهت رفع و تقویت آنها اقدام کنید و نیز برای افزایش اعتماد به نفس باید خواهان اعتماد به نفس باشید برای به دست آوردن آن تلاش کنید. تا زمانی که واقعاً نخواهید و برای به دست آوردنش تمرین نکنید نتیجه مثبتی دریافت نمی کنید

1_ خودتان را بشناسید

مهمترین راهکار خودشناسی است صادقانه نکات ضعف و قوت خود را بنویسید و هر عادت و رفتار ناپسندی که دارید را بپذیرید . زمانی که از رفتار و عادت های خوب و بد خود آگاهی داشته باشید می توانید برای رفع و تقویت آن اقدام کنید

۲_ افکار و باورهای تان را تغییر دهید

شاید در ابتدای کار تغییر افکار برایتان سخت باشد اما ذات انسان بسیار منعطف است و می‌تواند تغییرات بزرگی را در خود ایجاد کند. بسیاری از زنان مخصوصاً در ایران از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند زیرا تفکرات سنتی دارند و از این بابت بسیار ضربه خورده اند.

یکی از مهمترین مسائل در تغییر افکار پذیرفتن نقایص خود است. زمانی که بپذیرید هیچکس کامل نیست می‌توانید خودتان را بپذیرید و این یک گام بزرگ در جهت افزایش اعتماد به نفستان است. اگر نقاط ضعف شما قابل رفع باشد باید تلاش کنید تا آن را برطرف کنید و پنهان کاری نکنید

 

۳_ مسئولیت پذیر باشید 

شجاعت با اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی دارد. هر کار اشتباهی کردید به جای توجیه کردن آن که نشانه ترس و عدم اعتماد به نفس شماست سعی کنید مسئولیت آن را بپذیرید در این زمان اطرافیان نیز بیشتر به شما اعتماد می‌کنند . شما با قبول مسئولیت کارهای خود دوباره قدرت عملکرد تان را در اختیار می‌گیرید و به این ترتیب اعتماد به نفس تان افزایش می یابد

 

4_ زبان بدن را بشناسید

اگر بتوانید منظورتان را با زبان بدن مناسب به همراه گفتار و کلمات مناسب به طرف مقابل برسانید می توانید تاثیر بیشتری به روی او بگذارید

هنگام صحبت کردن از دستانتان استفاده کنید زیرا شور و هیجان از طریق دست ها بهتر منتقل می شود

اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس به نظر برسید موقع صحبت کردن تماس چشمی برقرار کنید تماس چشمی حاکی از قدرت و شجاعت شماست.

موقع گفتگو با دیگران با قدرت به چشمان طرف مقابلتان نگاه کنید.

نکته مهم دیگر در مورد اعتماد به نفس طرز ایستادن شماست صاف بایستید و خمیده و بی انرژی نباشید سر و شانه های خود را بالا نگه دارید و محکم قدم بردارید

۵_ به خودتان اهمیت دهید

توجه به خود می تواند تاثیرات مثبت خوبی بر روی شما و اعتماد به نفستان بگذارد .

برای خودتان ارزش قائل شوید و زمانهایی را به خودتان اختصاص دهید سفر بروید ، ورزش کنید از تفریح و استراحت غافل نشوید و به پوستان اهمیت دهید و دنبال علایق خود بروید اینها باعث میشود از زندگی لذت بیشتری ببرید و احساس خوبی داشته باشید در نتیجه اعتماد به نفستان افزایش می یابد . به ظاهر و لباستان اهمیت دهید نیاز نیست از پوشش گرانقیمت استفاده کنید در حد توان از بهترین لباس ها استفاده کنید، رنگ های شاد بپوشید تا روحیه و انرژی بیشتری را حس کنید.

۶_ با ترس هایتان رو به رو شوید

یکی از مهمترین مسائلی که باعث کاهش اعتماد به نفس میشود ترس است. باید با ترس هایتان مقابله کنید و بهترین راه مقابله با ترس هم این است که از هرچی میترسید با آن روبرو شوید تا ترستان از بین برود .!

۷_ احساستان را بروز دهید

 

از ویژگی های افراد با اعتماد به نفس این است که احساسشان را بروز می‌دهند سعی کنید احساسات تان را سرکوب نکنید برای مثال اگر از دوستان دلخور شدید احساستان را به او در میان بگذارید و یا اگر از رسیدن به هدفی خوشحالید شادی تان را پنهان نکنید و آن را با دیگران نیز در میان بگذارید تا شاهد موفقیت شما باشند

دلایل اهمیت اعتماد به نفس در زنان

اعتماد به نفس عنصری است که نه تنها در زنان بلکه در تمامی افراد جامعه تاثیر پر رنگ و بسیار مهمی دارد.

زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند ارزش وجودی خود را درک کرده اند می دانند که با تلاش و کوشش می توانند کار های بسیار بزرگی در جهان انجام دهند اما در مقابله زنانی که اعتماد به نفس پایینی دارند اغلب گوشه گیر هستند و به سختی در جمع حضور پیدا می کنند.

افراد با اعتماد به نفس بالا به راحتی در جمع حاضر می شوند، شاد و خندان اند، انتقاد پذیر اند، به حرفی که می زنند مطمئن اند و اشتباهات خود را می پذیرند.

زنان با اعتماد به نفس بالا با ویژگی های ناشی از اعتماد به نفسی که دارند می توانند به موفقیت های زیادی برسند.

یکی از ویژگی های مهمی که ناشی از اعتماد به نفس در زنان است، استقلال و مستقل بودن می باشد که این دو یعنی اعتماد به نفس و استقلال رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند که در نهایت هر دو منجر به فن بیان قوی در آن ها می شود.

به شما پیشنهاد می کنم حتما مقاله “فن بیان دختران مستقل” را مطالعه کنید.

بنابراین از آنجایی که اعتماد به نفس همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بهبود این ابعاد می شود، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بطور کلی اعتماد به نفس زنان نسبت به مردان به دلیل شیوه های تربیتی، فرهنگ و… پایین تر می باشد اما در مقابل زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند اغلب جسور تر، مقاوم تر و فعال تر از مردان هستند.

 

آیا اعتماد به نفس ذاتی است؟

«اعتماد به نفس ذاتی است» یک باور بسیار غلط است که از موانع جدی و سرسخت برای افزایش اعتماد به شمار می رود.

اعتقاد به اینکه اعتماد به نفس ارثی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و اگر شخصی پدر یا مادر با اعتماد ه نفس نداشته باشد دیگر تا آخر عمر نمی تواند اعتماد به نفس داشته باشد، یک باور بسیار غلط و سمی است که مانع از موفقیت افراد می شود.

پس با این تفاسیر در می یابیم که ممکن است شما پدرو مادر با اعتماد به نفسی داشته باشید ولی چندان شخص با اعتماد به نفسی نباشید و یا بالعکس.

بنابراین ما می توانیم با گذراندن دوره و کلاس های مختلف، تمرین و تکرار و… اعتماد به نفس را در خود ایجاد، بهبود و یا پرورش دهیم.

مهم ترین نکته برای افزایش اعتماد به نفس در زنان باور به این است که اعتماد به نفس ذاتی نیست.
افزایش اعتماد بنفس در زنان
 

اعتماد به نفس از چه زمانی شکل می گیرد؟

نکته ای که وجود دارد این است که بخش زیادی از اعتماد به نفس در دوران کودکی ما شکل می گیرید بنابراین شیوه های تربیتی، محیط خانه و خانواده، انتظارات دیگران از جمله والدین از ما و… همگی از عوامل موثر بر اعتماد به نفس می باشند.

مثالی که شیوه تربیتی می توان زد این است که واگذاری کار های کوچک و ساده به کودکان و تلاش آن ها برای موفقیت در انجام آن کار یکی از روش های خوب برای ایجاد و افزایش اعتماد به نفس  در کودکان محسوب می شود.

همچنین طبق تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه صورت گرفته است، روانشناسان دریافته اند والدین سخت گیر اغلب کودکانی با اعتماد به نفس کم دارند زیرا سخت گیری آن ها باعث می شود کودکان قدرت تصمیم گیری نداشته باشند و دائما احساس کنند کاری که انجام می دهند آنطور که باید خوب نیست.

البته این نکته را در نظر داشته باشید با اینکه سهم بزرگی از اعتماد به نفس در دوران کودکی شکل می گیرد اما این به آن معنا نیست که افراد در بزرگسالی نمی توانند اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند.

 

ویژگی زنان با اعتماد به نفس بالا

خودباوری یا اعتماد به نفس، ارزشی است که افراد به خود، توانایی ها و استعداد های خود می دهند.

زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند این اعتماد به نفس را در چهره، رفتار، حرکات و سخنان خود به نمایش می گذارند.

مهم ترین ویژگی زنان با اعتماد به نفس بالا عبارتنداز:

  • این زنان شنوندگان خوبی به شمار می روند.
  • علائق خود را دنبال می کنند و برخلاف میل باطنی خود عمل نمی کنند و همرنگ جماعت نمی شوند.
  • انتقاد پذیر هستند اما به حرف های پوچ دیگران اهمیتی نمی دهند.
  • اشتباهات خود را می پذیرند و خود را می بخشند.
  • از دیگران کمک می گیرند.
  • آن ها می توانند نه بگویند.
  • نقاط ضعف خود را می شناسند.

در کانال ایتا هنر فن بیان عضو شوید تا با آخرین آموزش های ما همراه شوید.

ممنون که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید

دوستتون دارم

محمد جواد رجایی

به این متن چه امتیازی می‌دهید؟

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • من نوشته ها ی شمارو دوست داشتم ،با اینکه بارها مشابه اینو خوندم ،اما حس خوبی منتقل کرد،ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://mjrajaei.ir/?p=10011

ارتباط با هنر فن بیان